Текст
Режија
Сценографија
Костимографија
Композитор
Превод са енглеског
10.10 / 20:00 / Књажевско-српски театар
Продукција: Атеље 212 / Србија
Трајање: 160 минута
Фотографија: Бошко Ђорђевић
О представи:
Зашто је правда слепа? Да ли је увек непристрасна? Има ли често сужене видике? Адвокати, који су истовремено пријатељи, заузимају супротстављене стране у случају силовања. Главни сведок је жена–жртва, чији је живот наизглед веома далеко од њихових. Међутим, турбулентна динамика и туробност њеног живота неприметно се прелива у односе између ривала на послу и пријатеља, њихове судбине се заплићу и мењају под паљбом компетитивних верзија истине. Пристанак, моћна, болна али и забавна драма Нине Рејн, проверава доказе са сваке стране и доводи грчку богињу Немезис у савремени капиталистистички свет, да непогрешиво усмери своју праведну срџбу и подели свима оно што им припада. Написан бритким језиком, паметан и вишеслојан комад Нине Рејн бави се актуелним темама, посебно блиским интерперсоналним односима који се турбулентно преплићу и у професионалним и личним животима младих људи који су главни актери. Пристанак је премијерно изведен у лондонском Националном театру 2017, да би наредне сезоне био пребачен у Харолд Пинтер театар на Вест Енду. Ова „напета, забавна модерна трагикомедија“ (Daily Telegraph) помно посматра закон, док савремене односе ставља на оптуженичку клупу.
извор: Атеље 212 промо материјал
Нина Рејн о Пристанку:
После Вајнстина, у #MeToo и I Believe Her ери, ова драма сигурно има посебан вајб који струји кроз њу. Не бих рекла да је то само због поруке, са којом сам иначе задовољна, зато што не мислим да представа треба да навија само за једну страну. Мислим да би требало да отвори проблеме, а не да их лепо веже са све машном. Ја мислим да никада нисам имала комад који тако одговара тренутку у коме се налазимо. Мрзим идеју писања драме о Брегзиту; тако некако одмах, као непосредан одговор. Мени треба доста времена да напишем текст. Обично моје припреме трају јако дуго, ја га „крчкам“ годинама, што значи да не могу да одговорим на актуелне догађаје, али у овом случају тајминг је био одговарајући. Kао вино које дуго стоји у подруму, али га изнесете у правом тренутку и буде пун погодак.
https://www.nationaltheatre.org.uk/blog/nina-raine-consent