Biografija
Aleksandar Milosavljević, pozorišni kritičar, teatrolog i dramaturg, studirao psihologiju, književnost i menadžment u medijima, master menadžer u medijima. Bio je upravnik, direktor Drame i umetnički direktor Srpskog narodnog pozorišta, urednik programa i izdanja u Narodnom pozorištu Subotica / Népszínház Szabadka i Muzeju pozorišne umetnosti Srbije, kao slobodni umetnik bio je dramaturg u nizu teatarskih projekata. Pozorišnu kritiku piše od 1986. za vodeće novine, nedeljnike, časopise, kao i za televizijske i radio stanice u Srbiji i nekadašnjoj Jugoslaviji. Bio je selektor ili umetnički direktor mnogih domaćih pozorišnih festivala i član žirija bezmalo svih festivala u Srbiji i festivala nacionalnih teatara Crne Gore, Slovenije, Severne Makedonije.
Uređivao je pozorišne novine Ludus, član je redakcija časopisa Scena, bio urednik u Teatronu, Povelji… Priredio specijalni broj Revije UNESKO posvećen pozorištu u Jugoslaviji, koautor je jedinice o JU teatru u Velikoj svetskoj teatarskoj enciklopediji, autor tekstova o domaćoj drami i pozorištu objavljenih u inostranim publikacijama, pa i zborniku Svetsko pozorište Međunarodnog teatarskog instituta. Uređivao ediciju Savremena srpska drama, uređivao i vodio Hroniku BITEF-a RTS-a, vodio razgovore na okruglim stolovima BITEF-a, Sterijinog pozorja…
Predsednik je Umetničkog veća Sterijinog pozorja, bio je član borda Evropske teatarske konvencije, predsedništva Saveza dramskih umetnika Srbije, a u dva mandata je bio predsednik Udruženja pozorišnih kritičara i teatrologa Srbije.
Autor je, koautor, priređivač ili urednik niza knjiga iz oblasti teatrologije i istorije pozorišta. Eseji su mu objavljivani u monografijama o pozorištima i teatarskim stvaraocima.
Kao dramaturg sarađivao s Ljuboslavom Majerom, Radoslavom Milenkovićem, Kokanom Mladenovićem, Nebojšom Bradićem, Borisom Isakovićem, Ljubišom Ristićem, Željkom Hubačem, Rahimom Burhanom, Sašom Milenkovskim, Loranom Mandonom, koreografkinjom Oliverom Kovačević Crnjanski, performerom Sašom Asentićem…
Dobitnik je nagrade „Zlatno pero“ TANJUG-a za pozorišnu kritiku, tri Sterijine nagrade za kritiku i Nagrade časopisa Venac za esej.