e

Bludni dani kuratog Džonija

po istoimenom romanu Filipa Grujića

11

oktobar

11.10 / 20:00 / Knjaževsko-srpski teatar

Produkcija: Novosadsko pozorište (Újvidéki Színház) / Sterijino pozorje (Srbija)

Trajanje: 90 minuta (bez pauze)

Ograničen broj mesta u publici- 50

O predstavi:

On je avanturista, hrabar, snažan, zavodljiv, narcisoidan, duhovit, razmažen i ranjiv... obožavan od žena i prijatelja. On je kurati Džoni! Govoreći o Džoniju, jedan od najperspektivnijih pisaca mlađe generacije, Filip Grujić, kaže da mu je namera bila da stvori lik prepun kontradiktornosti. On je bezbrižan i nežan, a istovremeno i drzak i uplašen.

“Kroz njegov jezik želeo sam da prikažem našu generaciju. Naš humor je politički nekorektan, mimovi na internetu su politički nekorektni, ali sve oko nas je politički korektno, ceo medijski prostor”. Sjajna autorska ekipa koju predvodi već uigran i uspešan rediteljsko-dramaturški tandem, Jovana Tomić i Dimitrije Kokanov, napravili su scenski izuzetno atraktivnu i duhovitu predstavu, koja se zaista može posmatrati i kao glas jedne generacije.

Rediteljka o predstavi:

Lepota tog lika je što je za svakoga nešto drugo, jer ni sam ne zna ko je; to je tema predstave, odrastanje. Ako gledamo književnost, prepoznaćemo motive i, ili, atmosferu Roberta Cuka, možda Baala, mladog antiheroja svakako, kao kod Lagarsa u Sam kraj sveta, Keruaka… Ako bindžujemo Netflix, prepoznaćemo Džonija kao jednog od indi nadobudnih, duhovitih klinaca u The end of the fucking world, Generation +, spisak je dug. Za mene lično, Džoni je duhovit, hrabar, ranjiv, razmažen i, pre svega, bezobrazan a toga nam danas baš fali.

Rekli su o predstavi:

“Ako je danas moguća pustolovina poput Odiseje, njen akter nije otac koji traži put do doma i porodice – nego „bludni sin“ koji, tragajući za ocem – a istovremeno se suprotstavljajući „ženskom“ principu – nastoji da pronađe sebe.Polazeći od drske, razbarušene, infantilno mudre minijature Filipa Grujića, „provučene“ kroz dinamičnu, žanrovski lukavo „neuravnoteženu“ dramatizaciju Dimitrija Kokanova, rediteljka Jovana Tomić nam, u sadejstvu sa maštovitom grupom saradnika i agilnom glumačkom ekipom Novosadskog pozorišta, podastire intrigantan primer ovakve „izokrenute potrage“ – priču o kobnim dobicima i dragocenim porazima.”

Svetislav Jovanov, Nova.rs

„Na samom početku predstave osetim i čujem nešto od atmosfere koju nalazimo u romanima i pričama Slobodana Tišme, mada je trasa našeg junaka koja ide od Novog Sada, Geteborga, Praga... opet do Novog Sada, pre svega vegelovska. Mladi, Filip Grujić, vrlo tačno crpe iz sopstvenog novosadskog književnog nasleđa...“

Nataša Gvozdenović, Vreme

“Uspeh ove knjige donekle se može objasniti time što je za model protagoniste uzet takav karakter koji je s jedne strane blizak mlađim generacijama, ali koji, s druge strane, u svojoj srži baštini onu osobinu koja se kao stalni epitet pripisuje njegovom imenu, a koja je analogna esenciji domaćeg mentaliteta – kuražnost”.

Uroš Ristanović, Ekspres.net

Rediteljka: Jovana Tomić

Dramatizacija: Dimitrije Kokanov

Prevod: Robert Lenard

Scenografija: Jasmina Holbus

Kostimografija: Selena Orb

Muzika: Luka Major

Scenski pokret: Igor Koruga

Uloge:

Robert Ožvar Bence Salai Terezia Figura Agota Ferenc Ištvan Kereši Zoltan Molnar Fani Dupak
PROGRAMI SU PODLOŽNI PROMENAMA USLED SITUACIJE SA KOVIDOM-19