e

Pristanak

10

oktobar

10.10 / 20:00 / Knjaževsko-srpski teatar

Produkcija: Atelje 212 / Srbija

Trajanje: 160 minuta

Fotografija: Boško Đorđević

O predstavi:

Zašto je pravda slepa? Da li je uvek nepristrasna? Ima li često sužene vidike? Advokati, koji su istovremeno prijatelji, zauzimaju suprotstavljene strane u slučaju silovanja. Glavni svedok je žena–žrtva, čiji je život naizgled veoma daleko od njihovih. Međutim, turbulentna dinamika i turobnost njenog života neprimetno se preliva u odnose između rivala na poslu i prijatelja, njihove sudbine se zapliću i menjaju pod paljbom kompetitivnih verzija istine. Pristanak, moćna, bolna ali i zabavna drama Nine Rejn, proverava dokaze sa svake strane i dovodi grčku boginju Nemezis u savremeni kapitalististički svet, da nepogrešivo usmeri svoju pravednu srdžbu i podeli svima ono što im pripada. Napisan britkim jezikom, pametan i višeslojan komad Nine Rejn bavi se aktuelnim temama, posebno bliskim interpersonalnim odnosima koji se turbulentno prepliću i u profesionalnim i ličnim životima mladih ljudi koji su glavni akteri. Pristanak je premijerno izveden u londonskom Nacionalnom teatru 2017, da bi naredne sezone bio prebačen u Harold Pinter teatar na Vest Endu. Ova „napeta, zabavna moderna tragikomedija“ (Daily Telegraph) pomno posmatra zakon, dok savremene odnose stavlja na optuženičku klupu.

izvor: Atelje 212 promo materijal

Nina Rejn o Pristanku:

Posle Vajnstina, u #MeToo i I Believe Her eri, ova drama sigurno ima poseban vajb koji struji kroz nju. Ne bih rekla da je to samo zbog poruke, sa kojom sam inače zadovoljna, zato što ne mislim da predstava treba da navija samo za jednu stranu. Mislim da bi trebalo da otvori probleme, a ne da ih lepo veže sa sve mašnom. Ja mislim da nikada nisam imala komad koji tako odgovara trenutku u kome se nalazimo. Mrzim ideju pisanja drame o Bregzitu; tako nekako odmah, kao neposredan odgovor. Meni treba dosta vremena da napišem tekst. Obično moje pripreme traju jako dugo, ja ga „krčkam“ godinama, što znači da ne mogu da odgovorim na aktuelne događaje, ali u ovom slučaju tajming je bio odgovarajući. Kao vino koje dugo stoji u podrumu, ali ga iznesete u pravom trenutku i bude pun pogodak.
https://www.nationaltheatre.org.uk/blog/nina-raine-consent