Režija
Dramaturg
Scenograf
Kostimograf
17.10 / 20:00 / Knjaževsko-srpski teatar
Produkcija: Knjaževsko-srpski teatar / Srbija
Trajanje: 95'
U vremenu u kojem je Molijer živeo i stvarao jedan od najpopularnijih žanrova, naročito omiljen na francuskom dvoru, bila je komedija – balet, a verovatno najpoznatiji predstavnik ovog žanra upravo je komedija Uobraženi bolesnik. Sa formalne strane za ovaj žanr je karakteristično spajanje dramskih, muzičkih i plesnih elemenata. Na tematskom planu, iako miljenik Luja XIV, Molijer je veoma precizno umeo da prepozna i u svojim komadima izvrgne ruglu anomalije društva. U Uobraženom bolesniku on se tako obračunava sa medicinom svog vremena tvrdeći da ona nema dovoljno znanja da bi mogla da izleči čoveka. Ipak, oko ovog glavnog zapleta i priče o hipohondru, Molijer otvara i mnoge druge teme, kao što su stabilnost porodice, izopačen sistem vrednosti, kritika represije, pitanje prave i lažne ljubavi, ali i slobode.
Izazovno je danas, u vremenu u kojem smo suočeni sa post-istinom, najneverovatnijim teorijama zavere (vezanim, recimo, za koronu) baviti se temom medicine, zadržati duh Molijereve komedije, a pritom sačuvati pozorišnu uverljivost. Zbog toga je najveći cilj nas kao autora bio da nađemo tačke koje spajaju Molijerovog i današnjeg Uobraženog bolesnika. Na samom početku procesa rada na predstavi možda nismo u potpunosti shvatali koliko zapravo malo ima razlika između njih dvojice.
Kada se bavimo egocentričnošću, sebičnošću, licemerjem, koristoljubljem koje dovodi do raspada porodice, a samim tim provocira i lomove u svakom njenom članu, možemo se slobodno zapitati da li je prošao i jedan jedini dan od vremena kada je Molijer napisao ovu komediju.
Isidora Milosavljević i Đorđe Nešović